Eerste week @ Curaçao

11 februari 2018

De eerste week is een feit en na onze laatste blog is er een hele boel gebeurd. Laten we beginnen bij het begin waarop we woensdag naar het mooie strand Mambo Beach trokken. Hier hebben we genoten van onze heerlijke frozen cappuccino. We legden onze handdoekjes tussen de andere toeristen en hebben genoten van de zon en helder blauwe zee. Als gevolg dat we als rode kreeftjes naar huis gingen.  Donderdag en vrijdag hebben we kennis gemaakt met onze kindjes en met het klasgebeuren. Wat al een rijke en mooie ervaring was. Vrijdag was het een speciale dag want Rien was JARIG!!!! Ze heeft 22 kaarsjes mogen uitblazen op haar verjaardagscake. Na het smullen van de cake zijn we vertrokken richting het tienercarnaval. Na meer dan twee uur  wachten kregen we de eerste carnavalgangers in zicht. Na het carnavalsgebruis gingen we naar het feestgebruis op Mambo Beach. We hebben hier een cocktailtje gedronken en terug richting huis getrokken. Nederlandse rap is niet echt onze muziekstijl. Na dat we eens goed hebben uitgeslapen zijn we naar de Hato Caves getrokken. Hier genoten we van de prachtige cactussen, uitzichten en natuurlijk de gesteentes. Na de warmte van de grotten hadden we nood aan wat afkoeling en dit zijn we gaan zoeken op portomarie beach. Door de regen zijn we jammer genoeg naar huis moeten gaan maar niet zonder een kleine tussenstop bij het verlaten landhuis Papaya. De avond viel en onze eerste was werd een feit. Zondag hebben we een lui ochtend gehad. We hebben ontbeten, gebeld naar huis en wat spelletjes gespeeld. We waren dus helemaal uitgerust om te vertrekken naar Groot carnaval. We waren al wat wijzer en hebben dus al iets minder lang moeten wachten. Onze ogen gingen open wanneer we de kleurrijke kostuums in zicht kregen. Pluimen, glitters en parels in overvloed. De stoet bleef maar duren en jammer dat onze voeten dit niet aankonden. Met een boel mooie herinneringen sluiten we deze week af om volgende week er terug tegen aan te gaan.

PS: Hier geen last van meeuwen die je eten stelen op het strand maar wel loslopende varkens.

XOXO Mart, Rien en Hanne

1. T Martine:
    11 februari 2018
    Proficiat aan de jarige. Geniet maar verder van al dat moois. Groetjes
  2. Indra:
    Mooie foto Mart 😂
  3. Maas:
    14 februari 2018
    Mart wat een mooie omgeving geniet er maar van alle drie jij zeker
    oma en opa xxx
  4. Annick steiner:
    20 februari 2018
    Hey Mart &co , prachtige, kleurrijke foto's !
    Geniet maar van de mooie natuur daar,
    het heerlijke weertje en de beach party's ;-)

Groetjes , Annick xxx